Haber

Murat Beşoğlu bina güçlendirmede karbon fiber yöntemini anlattı

Kahramanmaraş’ta yaşanan depremler, afetlere karşı güçlü yapılarda dikkat edilmesi gereken konuları bir kez daha gündeme getirdi.

Yapıların sarsıntılara karşı güçlendirilmesi ve usulüne uygun inşa edilmesi hayati önem taşımaktadır.

Karbon fiber gündemde

Ensonhaber’in canlı yayınına katılan karbon elyaf üreticisi ve Beşoğlu İnşaat Yönetim Kurulu Lideri Murat Beşoğlu, son dönemde adından söz ettiren ve karbon elyaf olarak da anılan donatıyı anlattı.

Beşoğlu, söz konusu sistemin dünyada 20 yılı aşkın süredir havacılık, uzay, silah ve tıp alanlarında kullanılan bir yöntem olduğunu söyledi.

“Betonun belli bir dayanım değerine sahip olması gerekir”

Bunların yanı sıra inşaat bölümünde karbon elyaf kullanılmaya başlandığını söyleyen Beşoğlu, detaylara da değindi:

Malzeme aslında kolay bir kumaş malzeme görüntüsündedir. Ancak çekme dayanımları çeliğe göre değişiklik gösterir. Binalara uygulanabilmesi için, beton bariz direnç pahasına gelmelidir. Karbon fiberi alıp sarmak işi bitirmez.

“Genellikle tek başına kullanılmıyor, betonarme perde ekliyoruz”

Güçlendirme projesinde çoğunlukla karbon fiber tek başına kullanılmaz, çünkü sarsıntının yıkıcı dalgaları, dikey dalga çok yıkıcı bir güce sahip değildir. Kolon üzerindeki karbon fiberin S dalgası dediğimiz yatay harekete tek artısı eğilme ve kayma momentlerini önemli ölçüde arttırmasıdır. Ancak tamamen durduramaz. Bu nedenle konut veya endüstriyel yapılar gibi binaları modellerken güvenlik katlarının sayısına göre üzerlerine betonarme perdeler ekliyoruz.

Kapatılarak binanın çökmesi önlenebilir.

Beşoğlu, bu perdelerin kolonların yatay hareketlerini engelleyebileceğini, binanın kapatılarak yıkılmasının sakıncalı hale gelebileceğini belirtti.

Gözden kaçırma Cerrahpaşa Tıp Fakültesi kısmen kapatıldı Haberin Detayları

Boğaziçi’nden örnek: Köşkü ayağa kaldırdık

Murat Beşoğlu, İstanbul Boğazı’nda yaptıkları bir çalışmadan da örnek verdi. “Bir malikane vardı. Ayakta kalması için 12 katlı ve 800 gram karbonla inşa ettik.”dedi.

Bu güçlendirme işleminin çok önemli bir maliyeti olduğunu anlatan Beşoğlu, “Çünkü perde yapacak bölümümüz yoktu.”ifadesini kullandı ve ekledi:

Maliyet yüzde 40’ı geçerse yıkım daha mantıklı

Binanın mevcut binadan geçişinde maliyetiniz yüzde 40’ı geçiyorsa o binayı yıkmak çok daha mantıklı. Çünkü kalan ince işler yüzde 60’ı doldurup yüzde 120’ye ulaşacağı için binayı yıkıp yeniden yapmak daha ekonomik ve hızlı olacaktır.

safranboluhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Yenidoğan Escort
Yakuplu Escort
Emniyettepe Escort
Mustafa Kemalpaşa Escort
İkitelli Osb Escort
Yeniköy Escort
İnceğiz Escort
Yenişehir Escort
Hürriyet Escort
Asmalı Mescit Escort
Aydınlar Escort
Göksu Escort
Yalıköy Escort
Fatih Escort
Çamçeşme Escort
Huzur Escort
Güngören Escort
Katip Kasım Escort
Mehmet Akif Escort
Zümrütevler Escort
Kalyoncu Kulluğu Escort
Esenceli Escort
Akalan Escort
Yenidoğan Escort
Yunus Emre Escort
Kuleli Escort
Orta Escort
Emirgan Escort
Kamiloba Escort
Gençosman Escort
Sultan Ahmet Escort
Şeyhli Escort
Mercan Escort
Ağaçdere Escort
Mimar Sinan Escort
Fulya Escort
Cumhuriyet Escort
İnönü Escort
Hüseyinağa Escort
Kılıçali Paşa Escort
Silahtarağa Escort
Yassıören Escort
Zühtüpaşa Escort
Fatih Escort